Pokročilá bezpečnost vozů Suzuki

Vozy Suzuki nabízí pokročilé bezpečnostní systémy a nejmodernější technologie. Díky nim se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.

Jakými technologiemi jsou vybaveny naše modely?

IMAGE:

ZkratkaTechnologieModel vozu
ACA Active Cornering Assist
Asistent řízení vozu v zatáčce
Swace
ACC Adaptive Cruise Control
Adaptivní tempomat
Swift, Swift Sport, Vitara, S-Cross
BSM Blind Spot Monitor
Systém sledování mrtvého úhlu
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Vitara
DCBS Dual Camera Brake Support
Systém nouzového brzdění
Ignis
DRCC Dynamic Radar Cruise Control
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
Across, Swace
DSBS Dual Sensor Brake Support
Systém nouzového brzdění
Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara
E-CALL E-Call
Bezpečnostní systém
Across, Swace, Jimny
ESP® Electronic Stability Program
Stabilizační program
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara, S-Cross
ESS Emergency Stop Signal
Automatická signalizace nouzového brzdění
Across, Ignis, Swace, Jimny, Vitara, S-Cross
HBA High Beam Assist
Automatické přepínání dálkových světel
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny
HDC Hill Descent Control
Asistent sjíždění svahu
Across, Ignis, Jimny, Vitara
HHC Hill Hold Control
Asistent rozjezdu do kopce
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara, S-Cross
LDP Lane Departure Prevention
Systém udržování v jizdním pruhu
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Vitara
LDW Lane Departure Warning
Varování před nechtěným opuštěním jízd. pruhu
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara
PCS Pre-Collision System
Předkolizní bezpečnostní systém
Across, Swace
RBS Radar Brake Support
Systém nouzového brzdění
Swift, S-Cross
RCTA Rear Cross Traffic Alert
Systém sledování pohybu za vozem
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Vitara
S-IPA Simple-Intelligent Parking Assist
Parkovací asistent
Swace
TPMS Tyre Pressure Monitoring System
Systém sledování tlaku v pneumatikách
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara, S-Cross
TSR Traffic Sign Recognition
Systém rozpoznávání dopravních značek
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara
VSW Vehicle Sway Warning
Systém sledování únavy řidiče
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara
ACA

Asistent řízení vozu v zatáčce (ACA – Active Cornering Assist)

Tato funkce v ostrých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kola, aby pomohla předcházet nedotáčivosti. Výsledkem je plynulejší změna směru, která se co nejvíc podobá Vašim představám a pomáhá Vám mít vůz plně pod kontrolou.

IMAGE:

ACC

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Pokud se v jízdním pruhu před Vámi vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí* jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

IMAGE:

* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.
** Délka bezpečného rozestupu se liší v závislosti na rychlosti jízdy.

Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.

BSM

Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)

IMAGE:

Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.

DCBS

Systém nouzového brzdění (DCBS – Dual Camera Brake Support)

Dvojice kamer za čelním sklem rozpozná vpředu jedoucí vozidla, chodce a vodicí čáry na vozovce stejně jako lidské oči. Na základě informací zachycených těmito kamerami pomáhá bezpečnostní systém předejít kolizi, případně zmírnit její následky prostřednictvím varování řidiče a automatického brzdění.

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

UPOZORNĚNÍ,

V závislosti na různých faktorech může být schopnost obou kamer detekovat objekty částečně nebo zcela omezena. Kolizi může být zabráněno v některých případech, kdy je systém aktivní při rychlostech přibližně mezi 5 km/h a 50 km/h (přibližně do 30 km/h v případě detekce chodců). V závislosti na detekci a pohybu objektu může znít pouze varování bez aktivace automatického brzdění nebo se může akustická výstraha aktivovat ve stejný okamžik jako automatické brzdění.

 
DRCC

Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (DRCC – Dynamic Radar Cruise Control)

DRCC je navržen pro automatické udržování nastavené rychlosti v situacích, kdy je cesta vpředu volná. Pokud se v jízdním pruhu objeví jiné vozidlo, plynule zpomalí na jeho rychlost a udržuje bezpečný odstup. Vpředu jedoucí vozidlo umí následovat až do úplného zastavení a také se za ním znovu rozjet, přičemž stále udržuje bezpečný odstup.

DSBS

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support) Tento systém sleduje provoz vpředu dvěma senzory – monokulární kamerou a laserovým senzorem - aby včas rozpoznal případné riziko srážky s vozidlem jedoucím vpředu nebo s chodcem. Při rozpoznání nebezpečí systém zareaguje podle závažnosti situace jedním ze čtyř způsobů.

IMAGE:

IMAGE:

IMAGE:

E-CALL

Bezpečnostní systém E-Call

V případě, že by se vůz stal účastníkem nehody, bezpečnostní systém automaticky informuje záchranné složky odesláním zprávy s přesnou polohou vozu.

ESP®

Stabilizační program (ESP®* - Electronic Stability Program)

V případě, že by se vůz stal účastníkem nehody, bezpečnostní systém automaticky informuje záchranné složky odesláním zprávy s přesnou polohou vozu.

IMAGE:

ESS

Automatická signalizace nouzového brzdění (ESS – Emergency Stop Signal)

Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidlo před nebezpečím.

IMAGE:

HBA

Automatické přepínání dálkových světel (HBA – High Beam Assist)

Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h systém podle aktuálního provozu nebo intenzity světla v okolí automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly.

IMAGE:

HDC

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)

IMAGE:

HHC

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)

IMAGE:

LDP

Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)

V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet vůz ve správném jízdním pruhu.

LDW

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)

PCS

Předkolizní bezpečnostní systém (PCS – Pre-Collision System)

RBS

Systém nouzového brzdění (RBS – Radar Brake Support)

Systém zabraňující kolizi nebo zmírňující její následky používá odraz mikrovlnného radaru v přední části vozidla pro zajištění následujících funkcí:

UPOZORNĚNÍ,

Radar Brake Support nemusí v některých situacích pracovat správně. Systém nemusí být schopen zabránit kolizi nebo zmírnit následky nehody v závislosti na typu překážky, počasí, situaci na vozovce nebo dalších okolnostech. Systém nemusí pracovat, pokud řidič provede úhybný manévr pomocí volantu nebo plynového pedálu. Schopnost systému Radar Brake Suport detekovat překážky a kontrolovat pohyb vozidla má své limity. Prosíme, nespoléhejte na systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy. Přečtěte si prosím uživatelskou příručku, která obsahuje informace důležité pro Vaši bezpečnost. Pro podrobnější informace kontaktujte autorizovaného prodejce Suzuki.

 
RCTA

S-IPA

Inteligentní asistent pro jednoduché parkování (S-IPA – Simple-Intelligent Parking Assist)

S-IPA pomáhá řidiči zacouvat do kolmého i podélného stání nebo z parkovacího místa bezpečně vyjet. Pomocí zvukových a vizuálních pokynů a automatického ovládání volantu snižuje složitost celého manévru na nezbytné minimum. Systém využívá ultrazvukové senzory, které důkladně sledují velikost parkovacího místa a rozmístění překážek.

IMAGE:

IMAGE:

TPMS

Systém sledování tlaku v pneumatikách (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System)

TSR

Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)

VSW

Systém sledování únavy řidiče (VSW – Vehicle Sway Warning)

IMAGE: