Bezpečnost
Pokročilá bezpečnost vozů Suzuki
Vozy Suzuki nabízí pokročilé bezpečnostní systémy a nejmodernější technologie. Díky nim se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.
Jakými technologiemi jsou vybaveny naše modely?
Zkratka | Technologie | Model vozu |
---|---|---|
ACA | Active Cornering Assist Asistent řízení vozu v zatáčce |
Swace |
ACC | Adaptive Cruise Control Adaptivní tempomat |
Swift, Swift Sport, Vitara, S-Cross |
BSM | Blind Spot Monitor Systém sledování mrtvého úhlu |
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Vitara |
DCBS | Dual Camera Brake Support Systém nouzového brzdění |
Ignis |
DRCC | Dynamic Radar Cruise Control Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go |
Across, Swace |
DSBS | Dual Sensor Brake Support Systém nouzového brzdění |
Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara |
E-CALL | E-Call Bezpečnostní systém |
Across, Swace, Jimny |
ESP® | Electronic Stability Program Stabilizační program |
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara, S-Cross |
ESS | Emergency Stop Signal Automatická signalizace nouzového brzdění |
Across, Ignis, Swace, Jimny, Vitara, S-Cross |
HBA | High Beam Assist Automatické přepínání dálkových světel |
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny |
HDC | Hill Descent Control Asistent sjíždění svahu |
Across, Ignis, Jimny, Vitara |
HHC | Hill Hold Control Asistent rozjezdu do kopce |
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara, S-Cross |
LDP | Lane Departure Prevention Systém udržování v jizdním pruhu |
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Vitara |
LDW | Lane Departure Warning Varování před nechtěným opuštěním jízd. pruhu |
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara |
PCS | Pre-Collision System Předkolizní bezpečnostní systém |
Across, Swace |
RBS | Radar Brake Support Systém nouzového brzdění |
Swift, S-Cross |
RCTA | Rear Cross Traffic Alert Systém sledování pohybu za vozem |
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Vitara |
S-IPA | Simple-Intelligent Parking Assist Parkovací asistent |
Swace |
TPMS | Tyre Pressure Monitoring System Systém sledování tlaku v pneumatikách |
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara, S-Cross |
TSR | Traffic Sign Recognition Systém rozpoznávání dopravních značek |
Across, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara |
VSW | Vehicle Sway Warning Systém sledování únavy řidiče |
Across, Ignis, Swace, Swift, Swift Sport, Jimny, Vitara |
Asistent řízení vozu v zatáčce (ACA – Active Cornering Assist)
Tato funkce v ostrých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kola, aby pomohla předcházet nedotáčivosti. Výsledkem je plynulejší změna směru, která se co nejvíc podobá Vašim představám a pomáhá Vám mít vůz plně pod kontrolou.
Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)
Pokud se v jízdním pruhu před Vámi vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí* jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).
* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.
** Délka bezpečného rozestupu se liší v závislosti na rychlosti jízdy.
Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.
Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)
Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.
Systém nouzového brzdění (DCBS – Dual Camera Brake Support)
Dvojice kamer za čelním sklem rozpozná vpředu jedoucí vozidla, chodce a vodicí čáry na vozovce stejně jako lidské oči. Na základě informací zachycených těmito kamerami pomáhá bezpečnostní systém předejít kolizi, případně zmírnit její následky prostřednictvím varování řidiče a automatického brzdění.
UPOZORNĚNÍ,
V závislosti na různých faktorech může být schopnost obou kamer detekovat objekty částečně nebo zcela omezena. Kolizi může být zabráněno v některých případech, kdy je systém aktivní při rychlostech přibližně mezi 5 km/h a 50 km/h (přibližně do 30 km/h v případě detekce chodců). V závislosti na detekci a pohybu objektu může znít pouze varování bez aktivace automatického brzdění nebo se může akustická výstraha aktivovat ve stejný okamžik jako automatické brzdění.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (DRCC – Dynamic Radar Cruise Control)
DRCC je navržen pro automatické udržování nastavené rychlosti v situacích, kdy je cesta vpředu volná. Pokud se v jízdním pruhu objeví jiné vozidlo, plynule zpomalí na jeho rychlost a udržuje bezpečný odstup. Vpředu jedoucí vozidlo umí následovat až do úplného zastavení a také se za ním znovu rozjet, přičemž stále udržuje bezpečný odstup.
Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)
Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support) Tento systém sleduje provoz vpředu dvěma senzory – monokulární kamerou a laserovým senzorem - aby včas rozpoznal případné riziko srážky s vozidlem jedoucím vpředu nebo s chodcem. Při rozpoznání nebezpečí systém zareaguje podle závažnosti situace jedním ze čtyř způsobů.
Bezpečnostní systém E-Call
V případě, že by se vůz stal účastníkem nehody, bezpečnostní systém automaticky informuje záchranné složky odesláním zprávy s přesnou polohou vozu.
Stabilizační program (ESP®* - Electronic Stability Program)
V případě, že by se vůz stal účastníkem nehody, bezpečnostní systém automaticky informuje záchranné složky odesláním zprávy s přesnou polohou vozu.
Automatická signalizace nouzového brzdění (ESS – Emergency Stop Signal)
Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidlo před nebezpečím.
Automatické přepínání dálkových světel (HBA – High Beam Assist)
Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h systém podle aktuálního provozu nebo intenzity světla v okolí automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly.
Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)
V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet vůz ve správném jízdním pruhu.
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)
Předkolizní bezpečnostní systém (PCS – Pre-Collision System)
Systém nouzového brzdění (RBS – Radar Brake Support)
Systém zabraňující kolizi nebo zmírňující její následky používá odraz mikrovlnného radaru v přední části vozidla pro zajištění následujících funkcí:
UPOZORNĚNÍ,
Radar Brake Support nemusí v některých situacích pracovat správně. Systém nemusí být schopen zabránit kolizi nebo zmírnit následky nehody v závislosti na typu překážky, počasí, situaci na vozovce nebo dalších okolnostech. Systém nemusí pracovat, pokud řidič provede úhybný manévr pomocí volantu nebo plynového pedálu. Schopnost systému Radar Brake Suport detekovat překážky a kontrolovat pohyb vozidla má své limity. Prosíme, nespoléhejte na systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy. Přečtěte si prosím uživatelskou příručku, která obsahuje informace důležité pro Vaši bezpečnost. Pro podrobnější informace kontaktujte autorizovaného prodejce Suzuki.
Inteligentní asistent pro jednoduché parkování (S-IPA – Simple-Intelligent Parking Assist)
S-IPA pomáhá řidiči zacouvat do kolmého i podélného stání nebo z parkovacího místa bezpečně vyjet. Pomocí zvukových a vizuálních pokynů a automatického ovládání volantu snižuje složitost celého manévru na nezbytné minimum. Systém využívá ultrazvukové senzory, které důkladně sledují velikost parkovacího místa a rozmístění překážek.